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AMG SOLUTION INC. CORPORATE BRANDING

私たちが「つくる」ことに意味があると信じている。

We believe in us "creating" has a special meaning.
RELEASE DATE
2017.12.01
PROJECT NAME
AMG SOLUTION INC. CORPORATE BRANDING
CLIENT
AMG Solution inc.

P U R P O S E

プロジェクトの目的
  1. 企業価値を見直し、ブランドの再構築を行ないたい

    To rebrand and reposition their corporate value

  2. 社内ツールを含むアプローチ方法を見直していきたい

    To change their strategy for their internal systems and beyond

  3. ブランド価値を社内にも浸透させたい

    To have their brand positioning sink in amongst their employees

  4. 採用を強くしていきたい

    To stregthen their recruitment

  5. 長期的にブランディングに関わってほしい

    To partner with UNIEL in the long term for strategizing their branding

"ご依頼をもとに社内の方を始め、事業のお客様や関わる多くの方々に対してインタビューを行い、優位性やターゲット分析、更にはブランディング設計を行い、軸を構成し直しました。
その上で、構築後には社内へのワークショップなどを行って、行動指針の見直しや意識の浸透。
さらには、採用エージェントの方にインタビューし、採用アプローチ方法を検討するための情報を収集。エクスターナルブランディングに繋げたコンテンツを作成しております。

"We have come together to first understand their competitive advantages and branding strategy by interviewing their employees and their partners. Then held internal workshops to ensure complete understandings within their employees.
We also sat with their recruiting agent to discuss effective approaches to recruit future candidates, and created contents that would strengthen their external branding."

W O R K F L O W

W O R K F L O W

FLOW
0 1 0 2 0 3 0 4 0 5 0 6 0 7

制作ワークフロー

  • ヒアリング・インタビュー HEARING・INTERVIEW
  • ブランディング設計 BRANDING
  • グラフィックデザイン GRAPHIC DESIGN
  • ワークショップ WORKSHOP
  • ウェブデザイン WEB DESIGN
  • コーディング CODING
  • エフェクト EFFECTS

O U T P U T

制作物のご案内
  1. 多くのインタビューや長期的なお付き合いを元にしたブランディング設計

    The branding strategy that we crafted through numerous amount of interviews and the relationship we've had with them

  2. ブランディング設計を活かしたロゴ開発

    The logo to emphasize their branding strategy

  3. VI設計を元にした名刺や社内のインナーツール作成

    The business cards and the internal tools based on VI value

  4. 社外へ向けた継続的なブランディングイベント:おやこもの作りたいけん

    The event "Oyako Monozukuri Taiken" to engage customers and implement their branding

  5. オフィス移転に合わせ、新たなブランディング設計を表現するためのフォトディレクション

    The photo (photo direction) to maximize their brand-new branding to publish around the time with their office relocation

  6. パーソナリティやカスタマージャーニーから、新たなアプローチ施策のためのウェブサイト制作

    The website that supports their new branding strategy which includes their reevaluated personality and the customer journey

PC WEBSITE

SMARTPHONE WEBSITE

VI・LOGO

BUSINESS CARD

BNOTE BOOK

WORK SHOP

BRAND PLANNER
Kazuki Noda
ART DIRECTION
Kazuki Noda
PROJECT MANAGER
Araka Kotaka
DESIGN
Kazuki Noda
FRONT END
Yusuke Omi
FRONT END
Hirokazu Goto
MOTION
Yusuke Omi
BACK END
Yo Mori
PHOTOGRAPHER
Toshio Ono
INTERVIEW
Kazuki Noda
EDITION
Momo Yamagata
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