P
R
O
J
E
C
T

ROBOT PAYMENT INC. RECRUIT SITE

S C R O L L

入社をキッカケに加速する成長連鎖

Joining us will fast-track your career development
RELEASE DATE
2017.12.28
PROJECT NAME
ROBOT PAYMENT INC. RECRUIT SITE
CLIENT
ROBOT PAYMENT INC.

P U R P O S E

プロジェクトの目的
  1. 採用における訴求価値の洗い直し、ターゲットの再設定を行う

    To identify their strong selling points and redefine their target segmentation

  2. ターゲットへ向けた表現を策定し、採用の「質」を高めたい

    To find the best-practice for attracting the target segmentation and improve the applicant quality

過去最大の成長フェーズにいるROBOT PAYMENT様がこれから必要となる人材を話し合うことから設計を始めました。
また、社内のさまざまな役職の方々からのヒアリングで見えてきた、「早いうちに経験を積むことができる」「成長に対して貪欲であるメンバーが多い」という価値をもっと訴求していくことを大切につくり上げております。ウェブサイトだけではなく、実際の説明会でも利用できるような施策作りも微力ながらお手伝いさせていただきました。

As they had entered into the expansion phase as a company, we thought it would be best to begin this project with a brainstorming session to get all the criteria that should be used to select the best people for them out on the table.
"Being ables to learn and pick up new skills faster" and "being able to surround yourself with ambitious, empowering professionals" were the two aspects we discovered that would differentiate them with their competitors. We decided to develop these two selling points to attract the right candidates. The approaches we established can be applied not only for the recruitment website, but also for their job fairs as well.

W O R K F L O W

W O R K F L O W

FLOW
0 1 0 2 0 3 0 4 0 5

制作ワークフロー

  • ヒアリング・インタビュー HEARING・INTERVIEW
  • ブランディング設計 BRANDING
  • ウェブデザイン WEB DESIGN
  • コーディング CODING
  • エフェクト EFFECTS

O U T P U T

制作物のご案内
  1. 多くのインタビューに基づいた募集人材のペルソナ設計とデザインコンセプトの作成

    The candidate persona we learnt from the numerous interviews, and the rigorous design concept based on the analysis

  2. コンセプトに基づいたウェブサイト制作

    The appropriate website design for the new concept

PC WEBSITE

SMARTPHONE WEBSITE

ART DIRECTION
Kazuki Noda
PROJECT MANAGER
Araka Kotaka
PHOTOGRAPHER
Akinobu Saito
DESIGN
Kazuki Noda
FRONT END
Yusuke Omi
MOTION
Yusuke Omi
SOCIAL NETWORK SHARE :
CLOSE